Branden igen

Jag måste tjata lite till om branden i Marieholm. Jag tar det då från en annan synvinkel. Om jag förstår det rätt har branden börjat i en av carportarna, den högra. Att den då brunnit upp och kanske även den andra carporten intill kan jag kanske acceptera, men att elden sedan sprider sig till boningshusen det är oacceptabelt. Bägge husen var relativt nya där borde varit bättre brandskydd. Det finns ju massor med hus som är likadana i Marieholm, Eslöv mm. hur skall dessa husägare kunna vara lugna i framtiden?  Med den långa tid som går från larm till att brandkåren är på plats behövs rejäla brandavskiljande väggar. Vem har givit denna huskonstruktion och placering bygglov?

Nils-Eric


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback