Biblioteket

Hej jag var på informationsmöte nu i Torsdags angående en eventuell flytt av vårt bibliotek till Marieskolan. Jag var där med några andra bybor tyvärr var det inte så välbesökt möte, kanske för att det kolliderade med något annat möte om fritidsgård. Vi fick information att biblioteket inte bara skulle tryckas in i befintliga lokaler utan det skulle bli en ganska rejäl tillbyggnad 250 kvm varav ca 200 skulle vara tillgängliga för biblioteket. Lokalen skall inhysas i skolans syslöjdsal mm. och byggas ut österut. Tillträde till lokalen skall ske som idag till skolans matsal.


Jag tog några foton av ritningarna, om beslut fattas om att denna utbyggnad är ok kan flytten av biblioteket påbörjas 2009. Där är ju många olika uppfattningar om vad som är bra eller dåligt med detta förslag. Jag tycker att förslaget är bra vi får ett bibliotek som väl motsvarar befintliga, det kommer att kunna användas av skolan. Jag tror att risken för nedläggning till bokbuss minskar. Befinlig lokal för bibliotek, vad händer med den? Vi kunde inte få svar på detta eftersom det var folk från kultur och fritid som informerade oss. Vi får väl kämpa för att den blir kvar som byahus möteslokal eller annat, den är ju handikappanpassad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback